En Son Çıkan Bölüm



Useful Good-for-Nothing 42. Bölüm
Noblesse S 1.Bölüm %12.5 - %15
Yazar : A. Karabudak 3 Kasım 2015 Salı

Zaten çevirisi hazır olduğundan 1 günde 21. bölümü de bitirip sizlerle paylaştım.


Noblesse S'i çevirmeye elim değmiyor uzun süredir. İnşallah onu da bir ara el atıp ilerleteceğim. Çevirisi çok ağır bir novel olduğundan veya bana öyle geldiğinden böyle oluyor. Kağıda ingilizcesini yazıp bilmediğim kelimelerin türkçesini yazıp cümlenin anlamını sonra da cümleyi nasıl kuracağımı düşünmeden çeviremiyorum :(

21.Bölüm: Media Fire - One Drive - Manga-Tr

Önceden ne güzel çizerin blogundaki resimleri kayıt etmiştim onları kullanıyordum güncellerde. Ama şimdi bulamıyorum çizerin blogunu :(

Bundan sonra cahilleri bilgilendirmek için paylaşımlarda bulunacağım. Bu güncelin konusu Çorumlu ozanlar.

Çorumlu aşıkların kaleminden çıkan bir çok türkü başka ozanların ağızlarından ünlü olmuş olsa da Çorumlu olupta Aşık Mahsuni, Aşık Nurşani vb. gibi her kes tarafından bir ozan yoktur.

Geçmişten:

1.Dedemoğlu
Herkesin gelmiş geçmiş en büyük ozanlardan biri olduğunu kabul ettiği 18.yüzyılda yaşamış bir ozan. Aslen İran şahının sürgündeki oğul Abbas'dır. Sonradan Çorum bölgesine gelerek bölgede alevi ve bektaşi kültürünün yayılmasına yardımcı olmuş ve onlara liderlik yapmıştır. Ama sonunda nedeni tam olarak bilinmeyen bir sebepten devletle ters düşmüş ve Osmalı askerleriyle Çorum'da hatap ovasında savaşırken vefat etmiştir. Bazı ozanlar tarafından halen daha türküleri söylenmektedir. Bu güne kadar gelmiş eserleri döneminin en önemli sanat eserleri arasında olarak gösterilmektedir.

Yaşlılardan:

2.Aşık Gülabi:
Yıllar önce Hitit Fuar Festivali sırasında düzenlenen Aşıklar Şölenin'de canlı dinleme fırsatı buldum. Artık baya bir yaşlandığından sesi artık eskisi kadar güzel çıkmıyor ustanın. Ama yine de türküleri baya bir kişinin dilinde dolanıyor. Kesinlikle dinlenmesini tavsiye ettiğim türküleri: Dön gel bir tanem, Kalem seni parça parça kırarım, Mapushane ranzaları

3.Aşık Meftuni:

Uzun yıllar Aşık Mahsuni'nin arkasında saz çalmış ve kendi çalıp söylemeye başladığında da bazıları tarafından sesini Aşık Mahsuni'nin sesine benzetmeye çalışıyor diye çekemeyenlerin olduğu bir amcamız. Bu saz üstadı da hak ettiği değeri görmese de bazı eserleri ünlü ozanların dillerinde popüler olmuştur. Kesinlikle dinlenmesini tavsiye ettiğim türküleri: Beni de düşün beni de, Verin benim sevdiğimi (Bağıyom duyulmuyor çağıyom duyulmuyor veya şükür karın doyurmuyor), Heri Çorumlu musun?

Gençlerden:

4.Ozan Ali Riza
Almanya'da doğmuş büyümüş ve hala da Almaya'da yaşayan bir abimiz. Her ne kadar çok fazla türküsü olmasa da bence gelecek vaat eden bir ozan. Kesinlikle dinlenmesini tavsiye ettiğim türküleri: Hep sizin, Çorumluyum ben. Aklım Fikrim Sende Kaldı.

Sadece benim severek dinlediğim ozanları veya Türkiye ve İran tarihinde önemli bir ozan olan Dedemoğlu gibi kişileri yazdım. Bizim oralar ozan kaynıyor şuradaki şehir şehir gezen yarışma programlarından biri Çorum'da bulduğu yarışmacıdan bile belli. Bu arada bazıları beni alevi sanabilir. Hatta bazıları Çorum ismini duyduğu gibi "Alevi misin?" diyorlar. Alevi değilim. Ama alevi çalıyor, söylüyor diye dinlememezlik yapacak veya güzel bir türküyü beğenmeyecek bir bağnaz da değilim.

Yorum Yaz

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 Only Webtoon - Gumi - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -